Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > 20 let budovy školy > Dřívější projekty žáků > Pocity žáků během distanční výuky

Pocity žáků během distanční výuky



Na podzim 2019 se uzavřely školy a pro žáky nastalo období distanční výuky. Nejen téměř do konce školního roku 2019/20, ale i z velké části v následujícím školním roce 2020/21. Ke konci roku 2020 jsem požádala žáky, aby napsali svoje pocity z výuky v tomto kalendářním roce.

Článek vyšel na webu naší školy 19. 1. 2021

Autorem článeku: RNDr. Miroslava Černá

Korektury: Mgr. Eva Zemánková

Jak hodnotí žáci výuku v roce 2020?

V uplynulém roce 2020 jsme zažili mnoho změn ve výuce. Poprosili jsme naše žáky, aby se nad nimi zamysleli, popsali je, zkusili zhodnotit. Zde jsou odpovědi některých z deváťáků:

Všechno má své výhody i nevýhody (teda COVID-19 podle mě žádné výhody nemá), ale distanční výuka ano.

Tak na distanční výuce mám rád to, že se můžu učit v klidu, z pohodlí domova a nejsem tolik ve stresu. Myslím, že to jde i poznat, když jsem minulý rok měl na vysvědčení pár trojek a teď mám skoro vyznamenání. Nebo je to možná tím, že si můj mozek řekl: "Hej, PŘIJÍMAČKY".

Ale mezi nevýhody řadím např. to, že jsem doma dost uzavřenej a chybí mi trochu ta společnost. Jo, doma je nuda.

Doufám, že se to dá nějak do formy, určitě bych rád do školy znovu zašel.

Zatím se mějte a snad se brzy uvidíme.

Honza Blechta


Upřímně bych řekla, že příchod Covidu a různých opatření vlády nebylo zas tak bezvýznamné. Tato nová situace nás totiž naučila vidět svět zase trochu z jiného pohledu, naučila nás vážit si blízké rodiny a přátel, také nás naučila přizpůsobit se daným okolnostem a přitom dále fungovat v osobním životě. Co se nás žáků týče, myslím, že to nebyla jedna z nejpříjemnějších situací. Obzvláště pro nás deváťáky, protože nám to vzalo moc věcí a akcí, na které jsme se opravdu těšili. Měl to být nejvíce užitý rok. Ale zase nám to nemůže vzít ty zážitky, které jsme za ty roky nastřádali a aspoň za to můžeme být rádi. Na online výuku mám názor takovýto: Je to zase něco nového, nová zkušenost a to se v životě hodí. Neřekla bych, že se to dá plnohodnotně srovnávat s normální výukou ve škole, ale taky se zase ukáže, kdo a jak moc je pečlivý, pozorný a naopak. Já osobně bych se tedy mnohem radši vrátila do školy, ale tento způsob vyučování mi nijak extra nevadí.

Doufám že se brzy shledáme.

S pozdravem

Maruška Blechtová


Dobrý večer,

výuka v tomto stylu mě moc nebaví. Podle mého názoru je mnohem lepší, když jsme ve škole. Učitel nám lépe vysvětlí látku a více tomu porozumíme. Navíc když se hodně lidí přihlásí na síť, tak se to seká. V hodinách se často řeší, že se někdo nemůže připojit, že nejdou mikrofony a kamery, že se jim seká internet, neslyší paní učitelku/učitele, nevidí zadání, odpojuje se jim internet, zrovna jim nefunguje wi-fi, a tak dále. A některé děti to neberou zase až tak vážně. Takže za mě je prostě lepší ten osobní kontakt.

S pozdravem Dubská Alexandra

Jediné pozitivní, co na distanční výuce vidím, je to, že nemusím ráno dojíždět autobusem do školy.

Jinak to vnímám spíše negativně. Nejvíc mi chybí kontakt se spolužáky a učiteli.

Můj názor je, že mi prezenční výuka dá daleko víc ze všech pohledů, proto bych byl strašně rád, aby se vše vrátilo do normálu.

Faksa Lukáš


Výuka v roce 2020

Výuka v roce 2020 byla hodně náročná. Více času jsme spíše trávili distanční výukou. Což si myslím, že zabere více času než v obvyklé výuce. Ale má to výhodu, že se nemusí chodit, nebo dojíždět přímo do školy. V 9. třídách je to hodně bojové, každý se snaží více, protože někteří žáci chtějí pokračovat na středních školách atd. Ale v roce 2020 je to těžší než pro minulé 9. ročníky.

Kromě toho nebyly v škole Mikuláš a čerti ani ples. To je smutné, protože se na to určitě všichni těšili. V distanční výuce je i Teams, pro některé žáky je to náročné, někomu třeba nejde mikrofon a nebo i kamera, někteří neslyší a mají problém s komunikací přes Teams. Mám za to, že i když měla výuka v roce 2020 některé výhody, tak velké množství tvoří právě ty nevýhody. Hlavně se všichni musí snažit a doufat, že bude všechno jako dřív.

Helena Ferková


V roce 2020 nám výuku zkomplikovala pandemie. Tím pádem jsme přešli na distanční výuku. Mně osobně více vyhovuje normálně chodit do školy a celkově žít ten normální život, na který jsme byli všichni zvyklí, protože přes počítač nedokážu pochopit některé věci, které nám učitelé vysvětlují, ale na druhou stranu bych jim chtěl poděkovat za trpělivost a snahu nás co nejlépe připravit nejen na střední školy, ale i do života.

Václav Najer


Rok 2020 začal jako každý jiný, určitě by nikdo nečekal, co se bude dít za 2 - 3 měsíce. Co propukne v Číně a hlavně, že to bude brzy řešit celý svět a také celá naše Česká republika. Od začátku března se u nás začaly objevovat první příznaky nákazy koronavirem. Naší oblasti Litovelska se to dotklo hned razantně, protože nás uzavřeli a odpojili od okolního světa. Od 11. března 2020 se uzavíraly obchody, restaurace, sportovní centra, společenské akce a pro mě to nejdůležitější - škola.

Když jsem zjistil, že se všichni žáci a studenti budeme učit z domova dálkově pomocí internetu, nechtělo se mi tomu ani uvěřit. Nedokázal jsem si představit, jak to může fungovat. Myslel jsem i na ty, kteří nemají přístup k internetu a nemají k dispozici mobil a počítač tak jako já. Pro všechny, a tím myslím žáky, studenty, učitele, rodiče, to bylo a bohužel stále je velmi náročné. Z mého pohledu je to pro mě konkrétně náročné z toho důvodu, že mě čekají přijímací zkoušky a vůbec si neumím představit, jak to bude probíhat a jak to i zvládnu. K dálkovému studiu, musím říct, přistupuji zodpovědně, úkoly si plním včas, učivu rozumím, ale přesto mi to stále dává jakýsi pocit nejistoty, že nejsem na přijímací zkoušky úplně připraven. Prostě probrání učiva přímo ve škole by bylo mnohem lepší a přínosnější.

Věřím tomu, že když je k dispozici vakcína, bude se situaci zlepšovat a doufám, že se co nejdříve všichni vrátíme k normálnímu životu.

Jiří Nepustil


V březnu jsme přešli na distanční výuku. Moc mi to nevyhovovalo, v tu chvíli bych byla radši ve škole, ale byla jsem ráda, že nemusím brzo ráno vstávat.

Po prázdninách jsme šli do školy, ale v říjnu jsme byli zase doma a na distanční výuce. Do školy jsme šli 1.12. a psali jsem různé testy z různých předmětů, bylo toho moc, ale dalo se to zvládnout. Pak začaly vánoční prázdniny a po Novém roce jsme opět skončili na distanční výuce. Nevyhovuje mi to, radši bych byla ve škole, pletu si všechno dohromady, ale zvládám to.

Eliška Peikerová


Výuka v roce 2020 byla pro všechny těžká, nejen pro žáky, ale i pro učitele a rodiče. Všichni jsme museli oprášit své znalosti z práce na počítači. Díky této izolaci jsem se naučil být zodpovědnější, spoléhat sám na sebe.

Na druhou stranu mi ale chyběl a stále chybí úplně normální lidský kontakt se spolužáky a kamarády. Vidět se, jít ven, probrat důležité věci.

Výuka na dálku podle mého úsudku nenahradí st procentně výuku ve škole. Když chodím do školy, od učitelů pochytím více vědomostí než na dálku, protože všechno opakujeme a můžu se kdykoliv obrátit na učitele, když něčemu nerozumím. Takže výuka v roce 2020 měla svoje plusy i mínusy.

Doufám, že se ve škole brzy sejdeme a společně se rozloučíme se všemi učiteli, kteří nás měli po celých 9 let.

Filip Zima


Tato stránka nemá žádné podstránky.